D’Ieteren Mobility Company neemt hypermoderne locatie in gebruik

Begin juli namen de eerste werknemers van D’Ieteren Mobility Company hun intrek in de nieuwe vestiging langs de Industrielaan in Anderlecht.

Na de opening van het D’Ieteren Mobility Center langs de E19 in Kontich half april 2024, neemt het bedrijf een nieuwe en unieke mobiliteitssite in gebruik. Het nieuwe Brusselse D’Ieteren Mobility Center is strategisch gelegen in het zuidwesten van Brussel en bedient op die manier de klanten langs deze kant van de hoofdstad voor de merken Volkswagen, SEAT, CUPRA en Škoda. Concreet huisvest de nieuwe Brusselse vestiging de teams van Brussels Auto Group Anderlecht en van D’Ieteren Centers Brussels.

“Op deze hypermoderne mobiliteitssite vinden klanten al onze mobiliteitsoplossingen en onze kwaliteitsvolle service onder één dak. Naast showrooms voor onze merken Volkswagen, SEAT, CUPRA en Škoda, is er ook meer dan 3.000 vierkante meter werkplaatsruimte beschikbaar voor onderhoud en herstellingen”, verduidelijkt Didier Willems, CEO van D’Ieteren Mobility Company. “Het spreekt voor zich dat de klant hier meegenomen wordt in een nieuw uitgetekende customer journey die verkoop en onderhoud samenbrengt, voor een efficiëntere en meer op de klant gerichte benadering. Met de drive-in receptie en comfortabele businesslounge met gratis wifi, voldoende stopcontacten en een coffee corner met gratis warme en koude dranken staat de beleving van de klanten centraal.”

Multifunctioneel en energieneutraal

Het nieuwe D’Ieteren Mobility Center in Anderlecht vormt een onderdeel van de grotere Mobilis-site, die ook plaats zal bieden aan andere activiteiten zoals een vestiging van mobiliteitsprovider Lucien. Flexibiliteit, innovatie en duurzaamheid lopen als een rode draad doorheen het hele project. Zo is de site volledig CO2-neutraal. Alle energie die in het gebouw verbruikt wordt, is afkomstig van hernieuwbare bronnen. Op de Mobilis-site liggen meer dan 1.000 zonnepanelen. Voor zowel verwarming als koeling maakt het gebouw gebruik van geothermie.

Meermaals bekroond

Het project werd ook al meermaals bekroond. Zo behaalde het de eerste prijs in de categorie ‘Circulariteit’ op de prestigieuze wedstrijd BE-Circular. Daarnaast draagt het Mobilis-gebouw het BREEAM Outstanding-label. BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method) is wereldwijd de leidende methode om de duurzaamheid van projecten in de gebouwde omgeving te beoordelen. Met een score van 92% sleepte het Mobilis-project meteen ook een nominatie voor de internationale BREEAM-awards 2024 in de wacht.

Persbericht Mobilis_NL

DOCX - 113 Kb

Persbericht Mobilis_NL

Dirk Steyvers

Mobility PR, D'Ieteren

Persberichten in je mailbox

Over D'Ieteren Mobility

Press room D'Ieteren Mobility (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op Wij bouwen aan de mobiliteit van de toekomst | D'Ieteren (dieteren.be)

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

D'Ieteren:

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al  meer dan 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV.

Alle rechten voorbehouden - Wettelijke bepalingen https://www.dieteren.be/media/rx0pzkmh/wettelijke-informatie.pdf

Maliestraat, 50 - 1050 Brussel

dirk.steyvers@dieteren.be