Lucien zet groei verder in Mechelen en Leuven

Vandaag kondigt Lucien, de fietsendivisie van D'Ieteren, met trots de overname aan van twee gerenommeerde fietsenwinkels in Mechelen: Bike Planet Sport en Bike Planet City. Daarnaast wordt de uitbreiding naar Leuven bevestigd met de opening van een nieuwe winkel op de Diestevest 88, waar voorheen de bekende bandencentrale Banden Dupont was gevestigd.

Bike Planet Sport en Bike Planet City treden toe tot het Lucien-netwerk

Lucien verstevigt zijn positie in de Belgische fietsenmarkt door de overname van Bike Planet Sport en Bike Planet City in Mechelen. Deze winkels hebben een sterke reputatie opgebouwd in het aanbieden van hoogwaardige fietsen en innovatieve mobiliteitsoplossingen.

Danny Huyge, oprichter van Bike Planet, deelt zijn enthousiasme over de overgang naar Lucien: "Ik ben verheugd om deel uit te maken van de Lucien-familie. De passie voor fietsen en het streven naar uitmuntendheid in mobiliteitsoplossingen zijn waarden die we delen. We kijken ernaar uit om Lucien bij de Mechelse fietsliefhebbers te introduceren."
Karl Lechat, Managing Director van Lucien, benadrukt het belang van deze uitbreiding: "Met de overname van Bike Planet Sport en Bike Planet City breiden we onze aanwezigheid uit en verbinden we Lucien met de Mechelse fietsgemeenschap. Mechelen is een toonaangevende fietsstad. De stad staat symbool voor innovatie en vooruitgang op het gebied van fietsbeleid. Het is voor Lucien van cruciaal belang om deel uit te maken van een gemeenschap die fietsen zo hoog in het vaandel draagt.”

Nieuwe fietsenwinkel in voormalige Leuvense bandencentrale

Daarnaast maakt Lucien bekend dat er een nieuwe fietsenwinkel wordt geopend op de Diestevest 88 in Leuven. Deze locatie, voorheen de bekende bandencentrale Banden Dupont, zal zich volledig richten op mobiliteit. Hier zullen een breed scala aan fietsen worden aangeboden, waaronder cargo bikes, longtails, e-bikes en speedpedelecs.

Karl Lechat, Managing Director bij Lucien, legt de focus van de nieuwe winkel uit: "Net als Mechelen zet ook de stad Leuven voluit in op de fiets, en met onze nieuwe winkel willen we deze evolutie perfect ondersteunen. Naast Fietsen King, in de Werkhuizenstraat, dat verder op zijn huidig gamma blijft werken, willen we in de Lucien op de Diestsevest focussen op mobiliteitsoplossingen en elektrische fietsen.”
Lucien_Leuven_team
Lucien_Mechelen City_team
Lucien_Mechelen Sport_team

231122 - Persbericht Lucien - Mechelen Leuven_NL (3p).pdf

231122 - Persbericht Lucien - Mechelen Leuven_NL.docx

DOCX - 63 Kb

Jean-Marc Ponteville

Press & Public Relations, D'Ieteren Automotive

Persberichten in je mailbox

Over D'Ieteren Mobility

Press room D'Ieteren Mobility (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op Wij bouwen aan de mobiliteit van de toekomst | D'Ieteren (dieteren.be)

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

D'Ieteren:

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al  meer dan 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV.

Alle rechten voorbehouden - Wettelijke bepalingen https://www.dieteren.be/media/rx0pzkmh/wettelijke-informatie.pdf

Maliestraat, 50 - 1050 Brussel