Primeur: D’Ieteren Mobility Company huisvest alle merken onder één dak in een quasi klimaatneutraal gebouw met state-of-the-art atelier.

In een gloednieuwe vestiging langs de E19 in Kontich biedt D’Ieteren Mobility Company alle activiteiten van de grote automerken uit de Volkswagen-groep aan onder één dak. ​
De maximale integratie van de merken in combinatie met een hypermoderne werkplaats en multimerkencarrosserie biedt de klanten een one-stop-shop-beleving in een duurzaam gebouw dat nagenoeg klimaatneutraal is. De opening van het eerste D’Ieteren Mobility Center in Kontich is meteen ook het startschot voor een rebranding binnen het bedrijf.

“Een nieuwe en unieke mobiliteitssite, en dat is helemaal niet overdreven. Eerst en vooral vormt deze flagshipstore een ware primeur in Europa voor de Volkswagen Group, waar Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, Škoda en de Volkswagen Bedrijfsvoertuigen onder één en hetzelfde dak verkocht worden, maar waar de sterke identiteit van elk merk behouden wordt.” vertelt Didier Willems, CEO van D’Ieteren Mobility Company. “En dit in combinatie met een hypermoderne werkplaats met 32 bruggen voor onderhoud en herstellingen, en een multimerkencarrosserie van Wondercar”, gaat hij verder. “Daarbovenop werden veel inspanningen geleverd op het vlak van energie en klimaat, waardoor het gebouw quasi energieneutraal is”, verduidelijkt Didier. ​

Het passief gebouw draait – uitgezonderd de spuitcabine - volledig op elektrische kracht en wordt gevoed door 3.000 vierkante meter aan zonnepanelen op het dak. Alles wordt verwarmd met warmtepompen en het water van de twee carwashinstallaties in het gebouw wordt volledig gerecycleerd en gefilterd. Verder wordt in de regenwaterputten in totaal 300.000 liter water gestockeerd voor dagelijks gebruik en staan er 78 laadpunten op de site. “De helft van de site bleef groen door in de hoogte te bouwen. Op die manier moesten we ook minder verharden en konden we maar liefst 90 procent van de bomen behouden die hier stonden”, zegt Didier.

De nieuwe site in Kontich is het eerste D’Ieteren Mobility Center dat zijn deuren officieel heeft geopend op 17 april. “Geen toevallige locatie”, verduidelijkt Chief Retail Officer Jean-Pierre De Roeck, die de algemene leiding voert over de Market Area Groot-Antwerpen. “Met de nieuwe locatie zetten we volop in op bereikbaarheid en bieden we onze klanten een logistieke flexibiliteit die we op voorgaande vestigingen niet altijd konden bieden.”

Vlottere dienstverlening

“We hebben gekozen voor één ruim bemeten locatie die voor de klant uitmondt in een nieuw uitgetekende customer journey. Verkoop, onderhoud en carrosserie worden samengebracht zodat wij als groep onze klanten beter en efficiënter kunnen bedienen”, verduidelijkt Nicolas Stasse, Area Manager.

“Zo maken we gebruik van een directe receptie waarbij de klanten binnenrijden via één van de vijf poorten om daar rechtstreeks te worden ontvangen door ons team”, vult Jean-Pierre aan. “Op die manier kunnen we niet alleen efficiënter werken, maar laten we het hele proces vlotter verlopen voor de klant. Onze ambitie is om met deze manier van werken ook het aantal doorgangen te laten stijgen, tegen de markttendens in.”

“Op jaarbasis mikken we op om en bij de 30.000 mechanische interventies en zowat 2.500 carrosserieherstellingen. Het principe van alles onder één dak aan te bieden, trekken we door naar ons state-of-the-art atelier met maar liefst 32 bruggen en 5 recepties. Deze hoogtechnologische uitrusting met een klemtoon op alles wat met elektromobiliteit te maken heeft, zal ons in staat stellen om in de eerste plaats een hoogstaande dienstverlening aan te bieden: één van onze absolute prioriteiten. Daarnaast is het een manier om de beste talenten in onze sector aan te trekken”, vertelt Nicolas.

Efficiëntie als codewoord

Overigens werd niet alleen ingezet op een efficiëntere inzet van mensen en middelen, het volledige project werd zodanig opgevat dat environment, social en governance (ESG) altijd bovenaan de prioriteitenlijst stonden. Maar liefst vijf vestigingen - Auto Natie Kontich (zowel de concessies langs de Groeningenlei als die aan de Prins Boudewijnlaan), Auto Natie Wilrijk, Wondercar Wilrijk en Wondercar Kontich – vinden vandaag een nieuwe thuis in dit hypermoderne gebouw. ​ De andere Wondercar vestiging in Kontich, Wondercar Kazerne, blijft operationeel op de huidige site.

“En ook logistiek gezien zijn we de uitdaging aangegaan om compacter en duurzamer te denken”, verduidelijkt Jean-Pierre nog. “Onze nieuwe vestiging wordt gekenmerkt door een lagere infrastructuur- en exploitatiekost dan de verschillende, soms verouderde vestiging die het vervangt.” ​

Nieuwe identiteit

Naast de inhuldiging van dit uniek gebouw, vormt deze officiële opening ook het startschot van de rebranding. De site in Kontich draagt als eerste de naam van D’Ieteren Mobility Center. Alle andere concessies die voordien deel uitmaakten van de dealergroepen Auto Natie Group, Brussels Auto Group, D’Ieteren Centers en Jennes zullen voor de zomer een nieuwe naam op hun gevel krijgen. Ze worden allemaal een D’Ieteren Mobility Center en krijgen een nieuwe visuele identiteit.

“Op al deze locaties willen we dezelfde kwaliteitsvolle service en een uitgebreide waaier aan mobiliteitsoplossingen bieden. We zijn er immers van overtuigd dat mobiliteit centraal staat voor het welzijn en de welvaart van onze klanten, en we willen hierin een belangrijke rol spelen”, zegt Didier Willems, CEO D’Ieteren Mobility Company.

D’Ieteren Mobility Company zal 25 D’Ieteren Mobility Centers tellen waar de merken Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, Škoda en Volkswagen Bedrijfsvoertuigen verdeeld worden. Hiernaast heeft D'Ieteren Mobility Company ook 8 multimerkencarrosserieën van Wondercar, alsook 1 servicepunt van Wonderservice. Voeg daar ook nog eens de luxedivisie D’Ieteren Luxury Performance, met 6 Porsche Centers, 2 Bentley, 2 Lamborghini, 1 Maserati, 1 Bugatti en 1 Rimac concessie aan toe, en dit maakt hen een van de grootste retailspelers binnen de automotive in België.

Over D’Ieteren Mobility Company

D’Ieteren Mobility Company is een toonaangevende mobiliteitsspeler op de as Antwerpen-Mechelen-Brussel, en een dochteronderneming van D’Ieteren Automotive. De onderneming vertegenwoordigt vandaag 25 concessies van de voormalige Auto Natie Group, Brussels Auto Group, D’Ieteren Centers en Jennes die voortaan onder de naam D’Ieteren Mobility Center de merken Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, Škoda en Volkswagen Bedrijfsvoertuigen verdeelt. Bijkomend telt D’Ieteren Mobility Company 8 multimerkencarrosserieën van Wondercar en 1 servicepunt van Wonderservice. Onder de noemer D’Ieteren Luxury Performance bieden ze ook de luxemerken Porsche, Bentley, Lamborghini, Maserati, Bugatti en Rimac aan. Bij D’Ieteren Mobility Company werken in totaal zo’n 1.500 mensen.

D’Ieteren Mobility Company:

Riet Devogelaere

Margaux Van Remoortel
Margaux.VanRemoortel@dieterenmobilitycompany.be

D’Ieteren Automotive:

Jean-Marc Ponteville
jean-marc.ponteville@dieteren.be

Persbericht Opening Kontich_NL.docx

Persbericht Opening Kontich_NL.pdf

Persberichten in je mailbox

Over D'Ieteren Mobility

Press room D'Ieteren Mobility (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op Wij bouwen aan de mobiliteit van de toekomst | D'Ieteren (dieteren.be)

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

D'Ieteren:

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al  meer dan 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV.

Alle rechten voorbehouden - Wettelijke bepalingen https://www.dieteren.be/media/rx0pzkmh/wettelijke-informatie.pdf

Maliestraat, 50 - 1050 Brussel