WONDER ROBOT: 35.000 veiligheidshesjes uitgedeeld aan kinderen in 2 dagen!

1.471 klassen in 302 scholen over heel België zullen binnenkort hun veiligheidshesjes ontvangen zodat ze zich in alle veiligheid kunnen verplaatsen.

Een nieuwe campagne van WONDERCAR om kinderen bewust te maken van verkeersveiligheid via het initiatief " Veiligheidshesjes" is zojuist een enorm succes geworden.

"Elke dag raken 10 kinderen onder de 14 jaar gewond in het verkeer”1. Om deze situatie te verhelpen, lanceerde Wondercar in 2022 een nieuwe campagne genaamd "Wonder Robot", met als doel de jongste kinderen bewust te maken van verkeersveiligheid, met name door middel van animatiefilmpjes.

Wonder Robot, de superheld, helpt ouders en leerkrachten om kinderen goede gewoontes bij te brengen.

"Bij Wondercar worden wij elke dag geconfronteerd met een groot aantal auto-ongelukken, dus wij zijn erg begaan met veiligheidskwesties. Het was dus tijd om iets te doen," legt Géraldine Favresse, Marketing Manager bij Wondercar, uit. Het Belgische netwerk van carrosserieën heeft daarom een budget vrijgemaakt voor een verkeersveiligheidscampagne gericht op kinderen en hun ouders.

Wondercar heeft een echte superheld gecreëerd: Wonder Robot! Hij draagt een cape en een masker en zijn missie is om "kleine weggebruikertjes te beschermen". Dit sympathieke personage is een vriend voor kinderen, die hen tegelijkertijd kan onderwijzen en vermaken.

Wonder Robot is de hoofdrolspeler in verkeersveiligheidsverhalen op de Wonder Robot website en op YouTube. Op de website wonderrobot.be staan animatiefilmpjes over verkeersveiligheid, met afleveringen waarin onze held van de verkeersveiligheid en zijn vriendin Sarah leren hoe ze moeten oversteken, zichzelf zichtbaar maken op de fiets, enzovoort. Kinderen kunnen ook over veiligheid leren door mee te zingen met Wonder Robot of zijn kleurplaten in te kleuren.

Zodra het nieuwe schooljaar begint, worden de dagen korter en wordt het donkerder op de wegen. Het dragen van een veiligheidshesje is daarom erg belangrijk, omdat het de zichtbaarheid enorm vergroot. ​ In oktober 2022 doneerde Wonder Robot 10.000 hesjes via de ouders.

In minder dan 5 dagen werden 423 klassen van 115 kleuter- en basisscholen in heel België gratis uitgerust.

Gezien het enorme succes van 2022 heeft Wonder Robot zijn campagne opnieuw gelanceerd en besloten om nog een stap verder te gaan door dit jaar 35.000 hesjes aan te bieden aan schoolkinderen in België.

Het initiatief "Veiligheidshesjes" ter ondersteuning van deze sensibiliseringscampagne ging op 27/09 van start op de sociale media en op de website van Wonder Robot. Ouders die hun kinderen zichtbaarder wouden maken op de weg en hun veiligheid verhogen, werden uitgenodigd om deel te nemen aan dit initiatief.

Zes ouders uit dezelfde klas hoefden zich alleen maar aan te melden voor het initiatief op de website van Wonder Robot om hesjes te ontvangen voor alle leerlingen in de klas en hun leerkracht. Het is belangrijk om ook de leerkrachten een hesje te geven omdat zij het voorbeeld zijn voor de jongere kinderen.

Het initiatief was zo succesvol dat er in slechts 2 dagen 35.000 hesjes gereserveerd waren. In totaal zullen 1.471 klassen, waaronder 647 kleuterklassen en 824 lagere school klassen, binnenkort de hesjes ontvangen zodat ze zich in alle veiligheid kunnen verplaatsen. 302 scholen in heel België zullen van het initiatief genieten. Het enthousiasme was zo groot dat klassen van 122 andere scholen meededen, maar helaas geen tijd hadden om voldoende inschrijvingen te verzamelen om de veiligheidshesjes te ontvangen.

Wondercar werkt samen met de beschutte werkplaats Apam om de 1.471 pakketten te verwerken. De eerste pakketten vertrekken later deze week. Leerlingen ontvangen binnenkort hun hesjes, maar ook andere cadeaus zoals stickers, posters en zelfs een Wonder Robot stripboek, allemaal ontworpen om kinderen spelenderwijs de regels van verkeersveiligheid te leren.

Of je nu fietst of wandelt, een veiligheidshesje is de eerste voorzorgsmaatregel in het verkeer. Wondercar is er trots op er 35.000 gratis te verdelen in heel België. Het is dankzij de gezamenlijke opvoeding gezin-school dat het aanleren van goede veiligheidsgewoontes kan bijdragen tot het verminderen van de gevaren op de weg en tot de verstandige ontwikkeling van de "kleine weggebruikertjes".

Voor ouders die nog niet de kans hebben gehad om deel te nemen aan het hesjesinitiatief, maar die hun kinderen toch iets willen leren over verkeersveiligheid, is het Wonder Robot stripboek gratis verkrijgbaar bij alle Wondercar carrosserieën*.

Ga voor meer informatie over Wonder Robot en het “veiligheidshesjes” initiatief naar www.wonderrobot.be

*Zolang de voorraad strekt

1* VIAS Instituut

Persberichten in je mailbox

Over D'Ieteren Mobility

Press room D'Ieteren Mobility (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op Wij bouwen aan de mobiliteit van de toekomst | D'Ieteren (dieteren.be)

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

D'Ieteren:

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al  meer dan 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV.

Alle rechten voorbehouden - Wettelijke bepalingen https://www.dieteren.be/media/rx0pzkmh/wettelijke-informatie.pdf

Maliestraat, 50 - 1050 Brussel